Bestellen & Bezorgen
Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen tot €75,- Euro in Nederland rekenen wij €7,95 Euro voor een bijdrage in de bezorgkosten. Voor bestellingen tot €75,- naar België geldt een bijdrage van €8,95. Voor bestellingen boven €75,- Euro doen wij je deze cadeau, wij rekenen in dat geval géén bezorgkosten. Wij hebben regelmatig acties waarbij wij gedurende een bepaalde periode nooit bezorgkosten in rekening brengen. Hou daarom onze webshop goed in de gaten.
Voor bestellingen van grotere en/of meer delicate artikelen gebruiken wij een koeriersdienst, de bijdrage in deze bezorgkosten is vanaf €25,-. Bij sommige artikelen hebben wij acties en doen wij je deze cadeau.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Na het plaatsen van je bestelling heb je per mail een bestelbevestiging ontvangen. In deze mail staat bij ieder artikel de verwachte levertijd. Uiterlijk op de laatste dag voor het verstrijken van de genoemde levertijd, ontvang je van ons per mail een verzendbevestiging met verdere informatie over de bezorging.
Als je meerdere artikelen hebt besteld, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk. Dit kun je aanvragen via een e-mail naar de klantenservice.
Is de genoemde levertijd verstreken en heb je nog geen verzendbevestiging van ons ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:
Kleine artikelen: pakketdienst
Kleinere artikelen zoals lampen, klokjes of plaids versturen wij met de pakketdienst (meestal PostNL, soms DPD en DHL). Op de dag van verzending ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace informatie. Hiermee kun je heel makkelijk de verzending volgen en vaak is het verwachte levertijdstip al aangegeven.
Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? PostNl/DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. Op het niet-thuis-bericht, dat de chauffeur bij je thuis achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Grote artikelen: op afspraak door onze transporteur
Grotere en delicate artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd, deze zal je telefonisch benaderen voor een geschikt levermoment. Deze transporteur maakt zijn eigen planning en het kan in sommige gevallen 5 werkdagen duren voordat u het bestelde artikel in huis heeft.
De transporteur bezorgt op maandag t/m zaterdag (alleen overdag).
Je bestelling wordt bezorgd tot aan de voordeur van het afleveradres, op de begane grond. Woon je op een etage / bovenwoning? Dan bezorgen we alleen bij jouw voordeur als deze goed bereikbaar is met een lift én het bestelde artikel in de lift past.
Artikelen worden standaard niet uitgepakt of gemonteerd. Heb je aanvullende wensen voor de bezorging? Neem dan vooraf even contact met klantenservice op om de mogelijkheden te bespreken.
Bij het afronden van je bestelling kun je een alternatief afleveradres opgeven. Zo kun je het pakket bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen.
Kan ik langs komen om mijn bestelling op te halen?
Het is mogelijk je bestelling persoonlijk af te halen (en te retourneren) bij onze Wooninspiratie Studio in Meerssen. Je kunt tijdens je bestelling de selectie 'ophalen' kiezen.
Zodra uw bestelling klaarstaat nemen wij telefonisch of via de e-mail contact met je op voor een ophaal afspraak (ook persoonlijk retourneren geschiedt enkel op afspraak).
Wooninspiratie Studio: Beekstraat 39, 6231 LE te Meerssen
Kan ik mijn bestelling later laten leveren?
Ben je nog aan het verbouwen of heb je de sleutel van je nieuwe huis nog niet? Geen probleem, neem dan contact op met onze klantenservice voor het plaatsen van jouw bestelling. Graag ontvangen we (een indicatie van) de gewenste leverdatum, zodat we dit voor je kunnen coördineren.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos. Annuleer je de bestelling, nadat deze reeds aan je verzonden is, dan dien je het pakket bij bezorging te weigeren of aan ons te retourneren. Wij zullen de aankoopsom, na goede ontvangst van het artikel, terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop wel in mindering worden gebracht.
Wat gebeurt er met de gratis gift als ik mijn bestelling retourneer?
Indien je een gratis gift hebt ontvangen bij aankoop van een product en je besluit het aangeschafte product te retourneren, dan vervalt het recht op de gift.
De gift kan in dat geval:
– óf mee teruggestuurd worden met de retourzending
– óf door jou worden gehouden, waarbij de waarde van de gift wordt verrekend met het terug te storten bedrag
– óf, bij betaling achteraf of in 3 termijnen, behouden worden waarbij je een aparte betalingslink ontvangt voor de waarde van de gift
Dank je wel voor je begrip.
Kan ik zakelijk / als bedrijf bestellen?
Natuurlijk kan dat. Je kunt je bestelling plaatsen onder je bedrijfsnaam en ontvangt dan altijd een gespecificeerde factuur. Heb je specifieke wensen, zoals een groot aantal artikelen of projectmatige inkoop? Neem contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.
Kan ik als bedrijf vanuit België zonder BTW bestellen?
Jazeker kan dat. Als je een geldig Belgisch BTW-nummer opgeeft bij het afrekenen, vervalt de Nederlandse BTW automatisch. Bestel je namens een bedrijf in een ander land dan België? Geef via een mail aan onze klantenservice je bestelling door, inclusief je BTW-nummer, bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zorgen dan voor een aangepaste factuur zonder Nederlandse BTW.
Ik woon op een van de Waddeneilanden. Kan ik een bestelling plaatsen?
Natuurlijk ben je van harte welkom om je bestelling bij ons te plaatsen tegen dezelfde voorwaarden. Houd er wel rekening mee dat de levertijd in de meeste gevallen iets langer zal zijn, omdat we de bezorging op de Waddeneilanden moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder.
Ik woon in het buitenland (buiten NL|BE), maar ik wil wel iets bestellen. Kan dat?
Wij leveren voornamelijk in Nederland en België, maar vaak is levering binnen Europa wel mogelijk. Verzendkosten buiten Nederland & Belgie beginnen vanaf €15,-. Exacte verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht en bestemming van uw bestelling. Neem contact op met onze klantenservice voor een offerte.