Service & Garantie
Waar kan ik met mijn vragen terecht?
Bedankt voor het kiezen van dePauwWonen. Jouw tevredenheid en woonplezier zijn onze prioriteit, en we kijken ernaar uit om je te helpen met al je woon- en interieur vragen. Je kunt ons op de volgende manieren bereiken:
Mailen:
Uiteraard kun je met al je vragen, problemen, opmerkingen of klachten ook gebruik maken van het contact formulier maar uiteraard mailen mag ook naar info@depauwwonen.nl. Wij beantwoorden al onze e-mails binnen 24 uur op werkdagen.
Chat met ons:
Gedurende werkdagen, maandag tot en met vrijdag tussen de uren van 9:00 en 17:00 zijn wij ook bereikbaar via onze chat voor al uw vragen. Geen bot, maar een echt persoon die je direct kan helpen. Klik op de groene button rechts onder om de chat te beginnen.
Bel met ons:
Onze klantenservice is ook telefonisch bereikbaar via 085 115 5055 van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 12.00 uur en van 13.00 tot 15.00 uur.
WhatsApp met ons:
Gedurende werkdagen, maandag tot en met vrijdag tussen de uren van 9:00 en 17:00 zijn wij ook bereikbaar via WhatsApp: 085 115 5055. Wij reageren doorgaans binnen een uur op al je vragen.
Wat zijn de openings uren van dePauwWonen?
Onze online woonwinkel is natuurlijk 24 uur per dag open.
Onze klantenservice is op verschillende manieren bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 17:00.
Onze Wooninspiratie Studio in de winkelstraat van Meerssen kan bezocht worden op afspraak.
Heeft dePauwWonen een showroom?
Ja, wij hebben een boutique WoonInspiratie Studio in de winkelstraat van Meerssen! Hier kunt u een kleine selectie van onze collectie bekijken en persoonlijk advies krijgen. We zijn geopend op afspraak, en de koffie staat altijd voor je klaar
Er is een artikel beschadigd of defect geleverd. Wat nu?
Ondanks onze zorgvuldige verpakking en verzending, kan het soms gebeuren dat een artikel met een beschadiging of een defect wordt geleverd. Alvast onze excuses voor het ongemak! Mocht het pakket beschadigd zijn bij levering weiger deze dan gelijk, maar maak wel even een foto van het pakket en stuur deze naar onze klantenservice met je bestel- of pakbonnummer.
Als je pas achter de beschadiging komt na de levering dan laat het onze klantenservice binnen 24 uur per mail weten, met vermelding van je bestel- of pakbonnummer en één of meerdere foto’s waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Wij reageren uiterlijk de eerstvolgende werkdag of nemen contact met je op om de klacht te bespreken. Wij zorgen altijd voor een passende oplossing.
Let op: Als je verzendschade later dan 24 uur na levering bij ons meldt dan kunnen wij het product niet retour nemen.
Hoe lang heb ik garantie?
Garantie voorwaarden
Bij dePauwWonen ontvang je vanaf 7 mei 2025 standaard 2 jaar garantie (i.p.v. 1 jaar garantie) op al onze producten (uitgezonderd verbruiksartikelen). Deze garantie geldt vanaf de datum van aankoop en dekt gebreken die het gevolg zijn van materiaal- of fabricagefouten bij normaal gebruik.
✅ Wat valt onder de garantie:
- Constructie- of productiefouten
- Materiaaldefecten
Indien het defect binnen de garantietermijn valt, zorgen wij kosteloos voor reparatie, vervanging of een passende oplossing. Eventuele vracht- of afhandelingskosten worden in dat geval door ons vergoed.
❌ Wat valt niet onder de garantie:
- Schade door verkeerd gebruik of onjuiste montage
- Slijtage door normaal gebruik (zoals pilling of lichte gebruikssporen)
- Schade door vocht, hitte, zonlicht of chemische reinigingsmiddelen
- Commerciële toepassingen (tenzij vooraf schriftelijk overeengekomen)
- Gebreken die ontstaan na zelf aangebrachte aanpassingen of reparaties
- Verbruiksartikelen zoals lichtbronnen zijn uitgesloten
Garantie op lichtbronnen
Voor losse lichtbronnen, zoals LED-lampen, halogeenlampen en andere vervangbare lichtbronnen, geldt een garantie van maximaal 1 jaar. Lichtbronnen worden aangemerkt als verbruiksartikelen en vallen daarom buiten de standaardgarantie van 2 jaar die geldt voor meubels en armaturen.
Vaste LED-modules die onderdeel zijn van een armatuur vallen wél onder de standaardgarantie, tenzij anders aangegeven door de fabrikant.
Aanspraak maken op garantie
Om aanspraak te maken op garantie, vragen we je een kopie van het aankoopbewijs te overleggen. Twijfel je of jouw situatie onder de garantie valt? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice – we denken graag met je mee.
De datum waarop je jouw aankoop hebt aangeschaft is dus belangrijk voor je garantie. De productgarantie wordt door dePauwWonen uitgevoerd. In sommige gevallen kan de fabrikant zelf uitkomst brengen. Je kunt zo dus altijd rekenen op een nette afhandeling van kwesties rondom garantie.
Onpartijdige klachtafhandeling
Nieuwe aankopen doen voor je woning is een belangrijke en vaak ook kostbare zaak. Dan mag je wel een goede service verwachten. dePauwWonen is aangesloten bij WebwinkelKeur. Ontstaat er een probleem waar je niet uitkomt met onze klantenservice? Dan heb je het recht om via WebwinkelKeur de Geschillencommissie in te schakelen. dePauwWonen kan zelf ook deze commissie benaderen, met jouw toestemming. Een uitspraak van de Geschillencommissie is bindend voor zowel de klant als voor dePauwWonen: beide partijen zijn verplicht zich aan de uitspraak te houden. Je bent bij dePauwWonen dus altijd verzekerd van een veilige aankoop!
Ik heb een klacht. Wat nu?
Bij dePauwWonen vinden we service belangrijk. Service betekent voor ons dat we graag mooie producten leveren en onze klanten een prettige ervaring willen meegeven. Gaat er onverhoopt toch iets mis? Laat het ons weten via klantenservice. Omschrijf duidelijk wat er aan de hand is, meestal hebben we je klacht zo voor je opgelost!
Heb je klachten over de staat van het product bij levering, zoals transportschade of een kapot/beschadigd geleverd product? Laat het ons binnen 24 uur na levering weten.
dePauwWonen biedt standaard een jaar volledige productgarantie op elke aankoop.